2016. március 2., szerda

A test, a szellem és a lélek Egysége - Egy masszázsban

Az indiai ayurvéda masszázs

Az ayurvéda ősi indiai gyógyászati rendszer, szó szerinti fordításban az élet tudományát jelenti, ma is egyike a világ három legnagyobb gyógyászati rendszerének. Az ayurvédikus orvostudomány egyik fontos alappillére a masszázs.

Az ayurvédikus masszázs megteremti a test, a szellem és lélek harmóniáját, az emberi szervezet belső energiáinak egyensúlyát, valamint fontos szerepet játszik az életkor meghosszabbító élénkítő kúrában is.

Kevésbé ismert, annak ellenére, hogy az indiai ayurvédikus orvostudomány 4000 éve alkalmazza. Célja az egészség megőrzése, a test, szellem és a lélek harmóniájának megteremtése, hiszen egészségünk e három pilléren nyugszik. Méregtelenítő, immunerősítő és alakformáló hatását személyre szabott, meleg, aromás és gyógynövény alapú olajokkal és porokkal fejti ki.

Ez egyfajta szépségmasszázs is, hiszen amellett, hogy ellazítja, gyógyítja az elmét és a testet, bársonyossá, puhává teszi a bőrt, ránctalanít, feszesítő és mindenekelőtt fiatalít, ezáltal késleltetve az öregedést.

A masszázs általában 2 pozícióban, hason és háton fekve történik, viszont a legfontosabb az, hogy a kezelés során a masszázslépések végighaladjanak az emberi testet borító marmapontokon és így ingerlik és feloldják a blokkokat, amelyek mindig a problémák alapjául szolgálnak.

Tehát a masszázs a kellemes hőmérsékletűre felmelegített olajjal háton fekve a lábakon, a talpakon kezdődik, majd folytatódik a hason, a mellkason, a nyakon, a karokon és a fejen. Megfordulva következnek újra a lábak, a talpak, a nyak, a vállak, a lapocka, a derék és a karok.

A masszázs jótékony hatását megköszöni a bőrünk, az izmaink, az ízületeink, a sejtjeink, minden egyes szervünk és idegrendszerünk, azon felül távozásra késztet minden felhalmozódott mérget és vegyszert.

Mindent összevetve ez a masszázs kifejezetten ajánlott: általános egészségmegőrzésnél, közérzet javításánál, belső lélekmunkánál; továbbá álmatlanság, alvászavar, depresszió, ízületi problémák, keringési problémák esetén, valamint nagymértékben erőt ad a stressz leküzdésében is.

És a gyönyörű gondolatok után – egyre hívogatóbb ez a masszázs. Irány kipróbálni!
A helységbe belépve nyugodt és békés érzés fogott el.  Olyan hely, ahova szívesen tér be az ember és aztán nehezen hagyja el. Maradna. Nagyon sokáig…




Béke és nyugalom honolt idebent. Lágy zene, gyertyák lángja, színes lelket nyugtató fények és félhomály. Levetkőztem, és a hátamra feküdtem. A masszőr finoman letakarta testemet, majd a kezét a gyökér és a szívcsakrám fölé tette. Éreztem, hogy megnyugszom, hogy bizseregnek a csakráim kezei alatt. Halk, lágy hangon megkért, hogy gondoljak egy olyan dologra az életemben, amit most meg szeretnék oldani.

Szemeim csukva, fények cikáztak a szemhéjam alatt. Ezernyi gondolat csúszott az elmémbe. Rengeteg mindennel dolgoztam az elmúlt hetekben. Végül nem gondoltam konkrét dologra, hanem a segítőimet kértem: oldjuk azt a témát, ami most a valódi lényem számára a legfontosabb.

Óvatosan lekerült az egyik lábamról a törölköző. Minden mozdulat lassú volt és finom. Minden érintés olyan lágy volt, mintha egy istennő meghosszabbított fényenergiája lett volna. A meleg olaj megérintette bőrömet, és az rögtön szívta magába minden egyes mozdulattal.

A lábszáram, a vádlim, a combom, a térdem, a talpam – minden érintésnél egyre könnyebb lett. Mintha egészen a sejtekig jutott volna az energia és onnan tépett volna ki - mindent, ami nem oda való. Éreztem, ahogy a gyökereim egyre erősebbek és kapcsolódom Földanyához. A lábaim után a hasam következett. Határozottan beleszúrt egy érzés a vékonybeleimbe és az alhasamba. Mintha az energia elkezdett volna benne izzani és égetni belülről. A nyomás kellemes volt, cseppet sem fájó. Mégis azt éreztem a következő mozdulatnál, hogy kinyomta mindazt, ami bennem volt még piszokként. A következő pillanatban már a köldökömbe villant be egy fény, ismét szúrás, majd feloldódás. Majd ahogy a mellkasom felett lévő pontokat érintette, azonnal a szívemet éreztem. Fény villant bele és határozottan belenyilallt.  Ezen pontok masszírozásával a szívfájdalmam fokozatosan eltűnt, és helyébe tiszta fény érkezett. A karjaim, mint egy fa ágai magasodtak fel, és a masszőr minden mozdulatával megszabadultam egy-egy elhasznált energiáktól, ami által újra feszesnek és energikusnak éreztem karjaimat. A nyakam és a fejbőröm érintésénél hihetetlen mázsás súlyokat raktam le. A nyakam jobb szirtjénél éreztem egy kemény, makacs csomót. De a biztos és határozott mozdulatoknak köszönhetően, mintha minden teher, félelem és bizalmatlanság is kikúszott volna belőlem – nem maradt más csak az elégedettség és a nyugalom.



Ezt követően fordultam a hasamra, és következtek újra a lábaim. Éreztem, ahogy bizseregnek a csakráim, és az energiáim újra rendeződnek, erősödnek gyökereimben. A gerincem mentén lefelé a mozdulat, mintha kisimított volna. A lapockáimnál az elveszett, leszakadt szárnyaim helyére is rátaláltunk, amiket nyomkodva, majd kihúzva a karjaim felé, mintha újra visszakaptam volna. A nyakamhoz érve, a torkom kezdett el szorítani, majd egy köhögéssel szakadt fel az ott lerakodott energia.

Az Egységet az egész testemet elfedő finom kendő érintése adta meg. A masszőr a lábaimnál állva húzta maga felé a stólát, ami olyan érzés volt, mintha egy fénylepedőt húzott volna végig rajtam, amivel most összekötött a földdel. Aztán a kendő újra finoman érintette a testemet és ezúttal felfelé húzta – az energiarendszerem a koronacsakrámon át kapcsolódtak az Éggel. Itt és most megtapasztaltam a Tökéletes Egységet - a test, a lélek és a szellem Egységét - Bennem.

Ha szeretnéd megélni ezt a harmóniát Önmagadban, akkor próbáld ki és! Függővé válsz. 

Nameste.

by Cser Melinda
Lélekgyógyász


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése